tiistai 20. kesäkuuta 2017

Kotiinpaluu & Year End Camp

Moikka!

Kotona ollaan nyt oltu pari viikkoa. Nyt jo tuntuu, ettei olisi koskaan lähtenytkään! Tietysti mielessä ovat vieläkin kaikki muistot, mutta tänne on kyllä kotiutunut taas nopeasti. En ole ainakaan toistaiseksi kokenut mitään "paluushokkia" vaan kaikki on sujunut hyvin.

Totta kai on ihanaa nähdä perhettä ja kavereita pitkästä aikaa, mutta samalla tuntuu todella ikävältä jättää kaikki täällä taakse. Varsinkin omalla kohdallani, olemme todella läheisiä sekä host-vanhempieni, että –siskoni kanssa. Olen edelleenkin todella iloinen siitä, kuinka hyvä tuuri minulla kävi perheeni kanssa. Olen kuullut, ettei kaikilla ole klikannut perheidensä kanssa, joten olin itse todella onnekas. Onhan se kuitenkin tiedostettavissa, ettei kaikkien kanssa voi kohdata kemiat, eikä sitä ennalta osaa sanoa. Omat kokemukseni ovat kuitenkin siis erittäin hyvät. Tuntuu, että sopeuduin Georgiaan todella hyvin ja näin ohjelman loppua kohden, palaset loksahtelivat kohdalleen. Tietysti nyt tuntuu, että juuri kun kaikki hauska oli alkamassa ja asiat alkoivat onnistua, jouduin lähtemään. Tämä tunne on varmasti monella muullakin vaihtarilla, koska vaikka vuosi kuulostaa pitkältä ajalta, se kyllä vain hurahtaa ohi! Olen kuitenkin iloinen nyt kun olen taas kotona ja olen palannut arkeen. Taino, kesän arkeen.. Saa nähdä miten koulun aloitus sujuu, mutta en halua huolehtia siitä liiemmin vielä. 


Viimeisiä iltoja perheen kanssa


Kavereiden hyvästelyä



Laukkuihin oli hieman hankaluuksia saada kaikki mahtumaan, mutta sekin onnistui lopulta. Äitikin otti osan tavaroistani mukaan käydessään meillä aiemmin, joten se auttoi minua pakkaamaan. Nyt mulla on jo laukut purettu ja vaatteet kaapeissa. Suomen säät ovat pienoinen muutos Georgian jatkuvaan helteeseen, mutta yllätyksekseni en olekaan palellut täällä koko ajan niinkuin luulin. 

En lentänyt Georgiasta suoraan kotiin, vaan kävin muutaman päivän Washington DC:ssä Year End Campilla. Siellä juttelimme muiden vaihtareiden kanssa kuluneesta vuodesta ja pääsimme kävelemään ympäri kaupunkia. Meillä oli kiva hotelli hyvällä sijainnilla ja siitä pääsi itsekin käymään kaupoissa ja muissa pienissä paikoissa. 



Leirin porukka valkoisen talon edessä

Kävelemässä Washington DC:n kaduilla


Abraham Lincoln


World War 2- muistomerkki



Capitol

Vuoden päätyttyä en kyllä kirjoita tänne blogiin enää, joten tämä jää varmaan viimeiseksi postaukseksi. Suosittelisin kaikille halukkaille vaihtoonlähtöä! Vaikka vuosi ei olekaan pelkkää lomaa tai helppoa, se on mahtava muisto. En kadu ollenkaan lähteneeni vaihtoon, olen nyt montaa kokemusta rikkaampi. 

-Iiris

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti