keskiviikko 17. elokuuta 2016

Uusimpia kuulumisia rapakon takaa

Oon ollut Jenkeissä jo kohta kuukauden, tuntuu oudolta ajatella! Alkaa tää jo pikkuhiljaa tuntua kodilta ja kaikkeen uuteen on vähän jo ehtinyt tottua. Paljon on ehtinyt tapahtua ja olemme tehneet perheen kanssa jo vaikka mitä. Tässä postauksessa ajattelin kertoa uusimpia kuulumisia ja mukavia tapahtumia parilta viimeiseltä viikolta.

Perheen kanssa menee tosi hyvin, vanhemmat on rentoja ja mukavia! Mulla ei ole mitään erityisen tiukkoja sääntöjä, joten ei tarvi stressata mistään ylimääräisestä. Host-sisko on aika samanlainen kun mä, joten tulemme tosi hyvin toimeen! Olemme kiinnostuneet samoista asioista, joten teemme paljon juttuja yhdessä ja meillä on aina tosi hauskaa. Vanhemmat ja sisko tykkäävät syödä tosi terveellistä ruokaa kuten mäkin, joten mulla oli huippu tuuri päästä tähän perheeseen! Monet pelotteli mua vaihtarikiloilla ennen kuin lähdin, mutta en usko, että mulla tulee olemaan mitään sellaista ongelmaa, huh.. Tuntuu, että olemme kaikki samalla aaltopituudella. Monissa asioissa ollaan niin samaa mieltä, että se on melkein jopa huvittavaa. On tosi onnekas olo, kun sain näin ihanan perheen! 

Siskon kanssa koulupäivän jälkeen

Tennessee

Mulla oli synttärit 28.7, jolloin menimme illalliselle ja matkustimme perheen kanssa viikonlopuksi Tenneseehen. Kävimme muutamalla nähtävyydellä ja oli kiva nähdä muitakin osavaltioita ja erilaista aluetta. Automatka sinne kesti vain vajaa kaksi tuntia, joten se meni nopeasti. Saapumispäivänä menimme Rock City nimiseen paikkaan jossa kävelimme ns. luontopolkua ympäri metsää ja reitti päättyi huikealle näköalapaikalle, josta näki seitsemään eri osavaltioon! Illalla söimme ravintolassa, jossa söin varmasti elämäni parhaan kanasalaatin. Yön vietimme hotellissa ja seuraavana päivänä suuntasimme kohti Ruby Fallsia, maailman suurinta sisätiloissa olevaa vesiputousta. Kävelimme luolastossa opastuksen johdolla ja kierros päättyi mahtavan vesiputouksen luo, joka oli valaistu eri värein. 
Birthday dinnerillä meksikolaisessa ravintolassa


Rock City Lookout Mountain

Näköalatasanteelta näki seitsemään eri osavaltioon
Ruby Falls

Koulun aloitus

Oon ollut koulussa jo kohta kolme viikkoa, aika on mennyt yllättävän nopeasti! Kuitenkin aina aamusin kun herään klo 6, fiilikset on aika väsyneet ja tuntuu että kouluviikko menee tosi hitaasti. Koulussa on ollut ihan kivaa ja oon tavannut paljon mukavia ihmisiä. Tuntuu, että ihmiset on kaikki tosi kohteliaita ja iloisia! Aina kun tapaan uusia ihmisiä, saan kohdata hauskalta kuulostavia kysymyksiä Suomesta. "Hei eiks siellä oo tosi kylmä koko ajan? Onko suomalaisilla olympialaisissa joukkuetta, tai tiiättekö te ees mitkä olympialaiset on? Puhutaanko Suomessakin englantia vai mitä te puhutte?" Tässä muutama esimerkki mitä olen kuullut, jotka tulivat ensimmäisenä mieleen. 


Crosscountry

Koulun jälkeen mulla on joka päivä crosscountry treenit. Crosscountry on erilaista kuin mihin olen tottunut, joten se on kivaa ja meidän joukkueessa on mukavaa porukkaa! Tuntuu vaan hankalalta joinain päivinä kun ulkona on +30 astetta sekä pelkkää aurinkoa ja siinä pitäisi lenkkeillä ja treenata. Crosscountry -kausi jatkuu lokakuuhun, jonka jälkeen aloitan toivon mukaan uinnin koulun joukkueessa. Tykkään urheilusta, joten on kiva olla eri joukkueissa ja harrastaa eri lajeja kuin Suomessa! Ensi postauksessa ajattelin kertoa tarkemmin koulusta ja urheilusta. Nyt kaikki on vasta alkanut, joten kerron lisää myöhemmin! 

-Iiris

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti